Yleistiedot

    Uusi asuinpaikkani on eri maassa. Voinko jatkaa olemassa olevan MyFestool-tilini käyttöä?
    Tämä riippuu uudesta asuinpaikastasi. Voit edelleen tarkastella tietoja MyFestoolissa, mutta MyFestoolin ja all-inclusive-takuun1 valikoima ja laajuus riippuvat asuinpaikastasi ja voivat vaihdella maakohtaisesti. Tämä tarkoittaa, ettet ehkä voi käyttää kaikkia palveluja. Emme esimerkiksi tarjoa netin kautta tehtävää huoltotilausmahdollisuutta kaikissa maissa. Löydät omassa maassasi saatavilla olevat palvelut MyFestool-käyttöehdoista ja takuuehdoista, jotka ovat oman maasi asiaankuuluvalla Festool-nettisivustolla. Kaikkien maiden yleiskatsauksen löydät nettiosoitteesta www.festool.com.
    Mitä MyFestool tarkoittaa?
    MyFestool on ilmainen henkilökohtainen asiakastilisi, jolle pääset nettisivumme tai Festool-sovellustemme kautta. MyFestool on sekä yksityis- että yritysasiakkaiden käytettävissä. Siellä on tarjolla erilaisia palveluita. Voit esimerkiksi rekisteröidä työkalusi all-inclusive-takuun piiriin 1, katsoa rekisteröimäsi työkalut ja niiden takuuajan ja etsiä työkaluihin sopivia tarvikkeita ja varaosia. Lisäksi tarjoamme sinulle mahdollisuuden luoda haluamiesi tuotteiden ostoslistan. Yritysasiakkaille tarjoamme laajannetun palveluvalikoiman ja he voivat kutsua työntekijöitään MyFestooliin (ilman olemassa olevaa MyFestool-tiliä).

    Sisäänkirjautuminen

    Miten luon MyFestool-tilin: Festool Work -sovelluksen kautta?
    1. Lataa ilmainen Festool Work -sovellus (saatavana Android- ja iOS-järjestelmän sovelluskaupasta).
    2. Sovelluksen avaamisen jälkeen sinulla on mahdollisuus yhdistää MyFestool -tilisi sovellukseen. Voit tehdä tämän napsauttamalla kohtaa "Kirjaudu sisään". Tai luo uusi MyFestool-tili napsauttamalla "Luo tili maksuttomasti" -kenttää.
    3. Valitse maa ja kirjoita pyydetyt tiedot, kuten sähköpostiosoite, salasana, puhuttelusana, etunimi, sukunimi jne., ja hyväksy MyFestoolin käyttöehdot
    4. Sitten saat vahvistussähköpostiviestin antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Napsauta siinä olevaa kohtaa "Vahvista MyFestoolin rekisteröinti" aktivoidaksesi tilisi. Huomaa, että linkki on aktiivinen 30 päivää sähköpostiviestin vastaanottamisen jälkeen. Jos ylität tämän määräajan, pyydämme sinua käynnistämään rekisteröinnin uudelleen.
    5. Kirjaudu tilillesi pääsytiedoillasi.
    6. Täytä tiedot pakollisiin kenttiin (puhelin-pin, yksityinen/työ-> yrityksen nimi, puhuttelusana, etu- ja sukunimi).
    Olen saanut kutsukirjeen tai sähköpostitse lähetetyn kutsun: Miten voin luoda sillä MyFestool-tilin?

    Jotta voit nähdä jo rekisteröimäsi laitteet työkalujen yleiskatsauksessa MyFestool-tilillä ja myös hallinnoida niitä, olemme valmistelleet sinulle MyFestool-tilin, jonka voit luoda saamassasi kutsukirjeessä olevan henkilökohtaisen kutsukoodin kautta.

    1. Aktivoi MyFestool-tilisi skannaamalla QR-koodi tai syöttämällä seuraava nettiosoite: https://login.festool.com/myfestool.
    2. Valitse maa ja syötä seuraavat tiedot: sähköpostiosoite, salasana sekä kirjeessä ilmoitettu kutsukoodi seuraavassa muodossa: AAA-BBB-CCC-DDD. Vahvista sitten MyFestoolin käyttöehdot.
    3. Saat vahvistussähköpostiviestin antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Napsauta siinä olevaa kohtaa "Vahvista MyFestoolin rekisteröinti". Huomaa, että linkki on aktiivinen 30 päivää sähköpostiviestin vastaanottamisen jälkeen. Jos ylität tämän määräajan, pyydämme sinua käynnistämään rekisteröinnin uudelleen.
    4. Kirjaudu tilillesi pääsytiedoillasi.
    5. Täytä tiedot pakollisiin kenttiin (puhelin-pin, yksityinen/työ-> yrityksen nimi, puhuttelusana, etu- ja sukunimi).
    Miten luon MyFestool-tilin: nettisivuston kautta?
    1. Avaa seuraava nettisivu: www.festool.fi/MyFestool ja napsauta kohtaa "Eikö sinulla ole vielä tiliä? Tee nyt maksuton rekisteröinti!".
    2. Valitse maa ja syötä seuraavat tiedot: sähköpostiosoite, salasana ja vahvista MyFestoolin käyttöehdot.
    3. Saat vahvistussähköpostiviestin antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Napsauta siinä olevaa kohtaa "Vahvista MyFestoolin rekisteröinti". Huomaa, että linkki on aktiivinen 30 päivää sähköpostiviestin vastaanottamisen jälkeen. Jos ylität tämän määräajan, pyydämme sinua käynnistämään rekisteröinnin uudelleen.
    4. Kirjaudu tilillesi pääsytiedoillasi.
    5. Täytä tiedot pakollisiin kenttiin (puhelin-pin, yksityinen/työ-> yrityksen nimi, puhuttelusana, etu- ja sukunimi).
    Olen unohtanut salasanani. Mitä voin tehdä?
    1. Avaa seuraava nettisivu: www.festool.fi/MyFestool.
    2. Napsauta kohtaa "Palauta salasana" ja syötä sähköpostiosoitteesi.
    3. Saat sähköpostiviestin, jonka kautta voit määrittää uuden salasanan.
    En ole saanut vahvistussähköpostiviestiä MyFestool-rekisteröintiin. Mitä voin tehdä?
    Tarkista postilaatikkosi mainos- ja roskapostikansio tai käytä hakutoimintoa etsimällä sanalla "MyFestool". Jos et löydä sieltä vahvistusviestiä, ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun kohdan Yhteydenotto kautta.
    Mitä vaatimuksia salasanani, jolla kirjaudun MyFestooliin, tulee täyttää?

    Salasanasi on täytettävä seuraavat vaatimukset:

    • sisältää vähintään kahdeksan merkkiä
    • sisältää pieniä ja isoja kirjaimia
    • sisältää vähintään yhden numeron ja yhden erikoismerkin

    Profiilin muokkaaminen / tilin poistaminen

    Voinko vaihtaa MyFestool-portaalin kielen?
    Monikielisissä maissa tarjoamme kielen vaihtotoiminnon MyFestool-alueesi otsikkorivillä. Profiilissa "Vaihda kieli" -toiminto ei valitettavasti ole käytettävissä. Jos tämä on tarpeen, ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun kohdan Yhteydenotto kautta.
    Miten voin poistaa MyFestool-tilini?
    Voit poistaa MyFestool-tilisi milloin tahansa valikkokohdan "Oma profiili" kautta. Heti kun MyFestool-tili poistetaan, myös antamasi mainoslupa poistetaan. Takuurekisteröintisi pysyvät kuitenkin muistissa, koska tarvitsemme kyseisiä tietoja takuuasioiden käsittelyyn. Tietosi anonymisoidaan heti kun takuu on päättynyt (10 vuoden varaosien saatavuustakuu). Kun poistat MyFestool-tilisi, pyydämme lisäksi suostumustasi sähköpostiosoitteesi tallentamiseen sellaisen harvinaisen tapauksen varalta, että joudumme jälkivarustelemaan tai kutsumaan takaisin jonkun ostamasi/rekisteröimäsi laitteen.
    Voinko muuttaa MyFestool-tilini yksityisestä tilistä yritystiliksi tai yritystilistä yksityiseksi tiliksi?
    MyFestool-tilin muuttaminen yritystilistä yksityiseksi ja yksityisestä yritystiliksi ei valitettavasti ole mahdollista. Jos tätä tarvitaan, ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun kohdan Yhteydenotto kautta.

    Yrityksen hallinnointi

    Miten voin lisätä uuden työntekijän?
    1. Kirjaudu MyFestooliin alla olevan linkin www.festool.fi/MyFestool kautta.
    2. Työntekijän kutsumistoiminnon löydät rekisteröinnin jälkeen henkilökohtaisen MyFestool-alueesi kohdasta "Hallinnoi yritystä" tai tästä linkistä: www.festool.fi/MyFestool/hallinnoi-yritystae.
    3. Syötä tähän työntekijän sähköpostiosoite. Huomaa, että kutsun lähetyshetkellä ei saa olla vielä MyFestool-tiliä. Sitten työntekijän sähköpostiosoite näkyy yleiskatsauksessa ja sen tilana on "Auki".
    4. Kun työntekijä on vahvistanut kutsun ja täyttänyt MyFestool-tiliä varten tarvittavat tietonsa, yleiskatsauksen tilaksi muuttuu "Vahvistettu". Sitten työntekijä voi nähdä kaikki yrityksen työkalut ja käyttää muita toimintoja.
    Sain kutsun työtoverilta. Mitä minun on tehtävä tämän vahvistamiseksi ja MyFestool-tilin luomiseksi?
    1. Heti kun sinut on kutsuttu MyFestooliin, saat sähköpostiviestin. Vahvista kutsu napsauttamalla kohtaa "Vahvista MyFestool-tili nyt".
    2. Vahvistussivu avautuu automaattisesti (sähköpostiosoitteesi on esitäytetty) ja sitten voit määrittää salasanasi, vahvistaa MyFestoolin käyttöehdot ja napsauttaa kohtaa "Luo tilisi".
    3. Nyt voit täydentää tietojasi sekä nähdä kaikki yrityksen työkalut ja käyttää muita toimintoja MyFestool-tilisi kautta.
    Miten poistan työntekijän?
    Jos haluat poistaa työntekijän, napsauta "Hallinnoi yritystä" -alueesi yleiskatsauksessa olevaa roskakoria. Jotta et tee poistoa vahingossa, sinun on hyväksyttävä poistotoimi uudelleen. Työntekijälle ilmoitetaan poistamisesta sähköpostitse. Huomaa, että tämä poistaa työntekijän MyFestool-tilin.
    Mitä mahdollisuuksia "Hallinnoi yritystä" -toiminto tarjoaa minulle MyFestool-yritystililläni?
    Yritysasiakkaille MyFestool tarjoaa mahdollisuuden kutsua työntekijöitä yritykseen kyseisen henkilön sähköpostiosoitteen kautta. Huomaa, että kutsu voidaan lähettää vain, jos kutsutulle sähköpostiosoitteelle ei ole vielä luotu MyFestool-tiliä. Kutsuttu saa sähköpostiviestin, jonka kautta hän voi hyväksyä kutsun ja täyttää MyFestool-tiliin tarvittavat tiedot. Rekisteröinnin jälkeen työntekijä kohdennetaan suoraan asianomaiseen yritykseen. Sitten hän voi nähdä kaikki yrityksen työkalut ja käyttää muita toimintoja. Huomaa, että työntekijällä on samat oikeudet ja näkymät MyFestoolissa kuin "isännän" MyFestool-tilillä. Kutsutut henkilöt voidaan poistaa milloin tahansa. Tässä tapauksessa työntekijän MyFestool-tili poistetaan.

    Takuun rekisteröinti

    Mitä all-inclusive-takuu tarkoittaa?
    Uusi Festool-työkalusi on suojattu kolmen ensimmäisen vuoden ajan kattavalla all-inclusive-takuulla1, joten voit keskittyä kaikkein tärkeimpään: omaan työhösi. Hyötyäksesi maksuttoman "kaiken kattavan huollon"2, "uusi kone varkaustapauksessa -takuun" ja "alkuperäiset varaosat varmasti -takuun" kaikista eduista sinun täytyy tehdä työkalun maksuton rekisteröinti 30 päivän sisällä osto-/toimituspäivästä.
    Uusi asuinpaikkani on eri maassa. Onko minulla edelleen oikeus all-inclusive-takuuseen?
    MyFestoolin ja all-inclusive-takuun1 valikoima ja laajuus riippuvat asuinpaikastasi (ei maasta, josta työkalu on ostettu) ja siksi ne voivat vaihdella maakohtaisesti. Löydät omassa maassasi saatavilla olevat palvelut MyFestool-käyttöehdoista ja takuuehdoista, jotka ovat oman maasi asiaankuuluvalla Festool-nettisivustolla. Valittuasi haluamasi maan löydät kaikkien maiden yleiskatsauksen nettiosoitteesta www.festool.com.
    Onko all-inclusive-takuun rekisteröinti maksullista? 
    Ei, rekisteröinti on ilmainen. Ainoa vaatimus: Sinun täytyy rekisteröidä työkalu 100 päivän sisällä ostopäivästä all-inclusive-takuun1 piiriin. Huomaa kuitenkin, että varkaustapauksessa saatamme periä omavastuuosuuden ja korjaustöissä muita kuluja (esim. H-imurin puhdistusmaksun).
    Miten voin rekisteröidä työkalun all-inclusive-takuun piiriin?

    1.1.2021 lähtien all-inclusive-takuun1 rekisteröinnin saa tehdä enää vain asiakas MyFestoolin kautta. Huomaa, että jälleenmyyjäsi ei voi enää tehdä rekisteröintiä puolestasi. Voit rekisteröidä työkalusi helposti netissä MyFestool-tilin kautta 100 päivän kuluessa osto-/toimitusajankohdasta. Pääset MyFestooliin nettisivumme tai Festool-sovellusten kautta.

    Rekisteröinti nettisivun kautta:

    1. Kirjaudu MyFestool-tilillesi kohdan www.festool.fi/MyFestool kautta.
    2. Kirjauduttuasi henkilökohtaiselle MyFestool-alueelle saat takuun rekisteröintilomakkeen kohdasta "Rekisteröi työkalu" tai tästä linkistä: www.festool.fi/MyFestool/takuun-rekisteroeinti.
    3. Täytä lomakkeen seuraavat kentät: tuotenumero, sarjanumero (löydät nämä tiedot oheisesta takuukortista tai laitteen tyyppikilvestä), ostopäivä/toimituspäivä (voit syöttää tähän vain sellaisen päivämäärän, josta on kulunut enintään 100 päivää. Syötä ostotositteessa/rahtikirjassa ilmoitettu päivämäärä.). Lataa lasku/rahtikirja (huomioi tiedoston koko ja muoto), syötä valinnaisesti jälleenmyyjätiedot ja tarvittaessa täydennä omat tietosi.
    4. Työkalusi rekisteröinti onnistui ja voit ladata takuutodistuksen työkalujen yleiskatsauksesta milloin tahansa.

    Rekisteröinti Festool Work -sovelluksen kautta:

    1. Tai käytä Festool Work -sovellusta (saatavana Android- ja iOS-järjestelmille).
    2. Kirjaudu sitä varten MyFestooliin.
    3. Skannaa ostamasi uuden työkalun viivakoodi tai skannaa työkalun mukana toimitetun takuukortin viivakoodi tai muodosta yhteys Bluetooth® toimintoiseen työkaluun, ota valokuva laskusta tai rahtikirjasta, lataa se palvelimelle ja hyödy "all-inclusive-takuumme" eduista.
    4. Työkalusi rekisteröinti onnistui ja voit ladata takuutodistuksen työkalujen yleiskatsauksesta milloin tahansa.
    Miksi minun on rekisteröitävä työkaluni itse ja miksi jälleenmyyjäni ei voi tehdä tätä (enää) puolestani?
    Festool suhtautuu tietosuojaan vakavasti. Siksi olemme päättäneet, että teet takuurekisteröinnin itse ja pystyt sen myötä päättämään, miten tietojasi käsitellään. Sitä varten olemme luoneet sinulle tammikuusta 2021 lähtien mahdollisuuden työkalujen kätevään rekisteröintiin MyFestoolin kautta. Tällä tavalla suojelemme sinua ja henkilötietojasi, niin ettet välitä meille henkilötietojasi tahattomasti, ettei kauppias käsittele tietojasi virheellisesti ja ettemme vastaanota tietojasi laittomasti ilman suostumustasi. MyFestoolin kautta voit hallinnoida henkilötietojesi lisäksi myös Festool-työkalujasi milloin tahansa.
    Kuinka kauan minulla on aikaa työkaluni rekisteröintiin?
    Sinun on rekisteröitävä työkalu 100 vuorokauden sisällä osto-/toimituspäivästä all-inclusive-takuun1 piiriin.
    Mitä tarvitsen takuun rekisteröintiin?
    Tähän tarvitset työkalun tuote- ja sarjanumeron (T-nro ja S-nro) sekä ostotositteen/rahtikirjan ja MyFestool-tilin.
    Miksi lasku/rahtikirja on ladattava takuun rekisteröinnin yhteydessä palvelimelle?
    Laskun lataus palvelimelle on yksi takuun saamisen ehdoista. Tämä on ilmoitettu myös takuuehdoissa. Takuuehtojen mukaan rekisteröinti on tehtävä 30 päivän kuluessa osto-/toimitushetkestä. Tämän jälkeen rekisteröinti ei ole enää mahdollista. Asiaankuuluva lasku tai rahtikirja pitää ladata palvelimelle, jotta voimme tarkistaa osto-/toimituspäivän takuuehtojen mukaisesti. Tarkistuksessa meille on olennaista laskuun/rahtikirjaan merkitty ostamasi Festool-työkalu ja päivämäärä; halutessasi voit mustata muut tiedot, kuten asiakasnumeron, hinnan jne.
    Saanko vahvistuksen tekemästäni all-inclusive-takuun rekisteröinnistä?
    Kyllä, saat vahvistuksen sähköpostitse ja voit tarkastella takuutodistustasi MyFestool-alueellasi milloin tahansa oston jälkeen ja ladata sen myös dokumentointia varten esimerkiksi tietokoneen muistiin.
    Koskeeko all-inclusive-takuu kaikkia Festool-tuotteita?
    All-inclusive-takuu koskee kaikkia Festool-työkaluja ja tiettyjä muita tuotteita, kuten akkuja ja latureita. Mikäli tuotteen voi rekisteröidä all-inclusive-takuun piiriin, sen mukana toimitetaan takuukortti tuotteen Systainer-salkun tai pahvipakkauksen sisällä. Lisäksi voit katsoa myös kotisivustomme tuotteidemme toimintakuvauksesta, onko rekisteröinti kyseisen tuotteen osalta mahdollista. 1
    Voinko rekisteröidä yksittäisiä akkuja/latureita takuun piiriin?
    Vaikka akut ja laturit ovat lisävarusteita, ne kuuluvat silti all-inclusive-takuun1 piiriin. Akkujen ja latureiden takuuta ei voi rekisteröidä online-lomakkeella. Takuuvaatimustapauksessa tarvitsemme todisteena kopion ostotositteesta.
    Sain työkalun lahjaksi. Voinko rekisteröidä sen?
    Al-inclusive-takuun1 rekisteröintiin tarvitset todisteena alkuperäisen ostotositteen / rahtikirjan. Lisäksi rekisteröinti tulee tehdä viimeistään 100 vuorokauden kuluttua osto-/toimituspäivästä.
    Ostin käytetyn työkalun. Voinko rekisteröidä sen?
    Takuun rekisteröinti on tarkoitettu vain sellaisille työkaluille, jotka on ostettu Festool-jälleenmyyjältä. Jos edellinen omistaja on jo rekisteröinyt käytetyn työkalun ja sen takuu on edelleen voimassa, voit pyytää meiltä takuun siirtoa. Tätä varten tarvitset kopion takuutodistuksesta tai siinä olevan viitenumeron.
    En löydä rekisteröimääni työkalu(j)a työkalujen yleiskatsauksesta. Mitä minun pitää tehdä?
    Yleensä sinun pitäisi nähdä kaikki takuun piiriin rekisteröidyt työkalut ja niiden takuuajat työkalun yleiskatsauksesta. Jos rekisteröimäsi työkalu kuitenkin puuttuu yleiskatsauksesta, tämä johtuu seuraavasta syystä: Jos olet aiemmin rekisteröinyt laitteen ilman MyFestool-tiliä tai jos jälleenmyyjä on rekisteröinyt työkalun sinun puolestasi, tällöin kyseinen työkalu puuttuu yleiskatsauksesta. Jos yleiskatsauksesta puuttuu työkalu, ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeemme avulla, jotta voimme siirtää työkalun rekisteröinnin uudelle MyFestool-tilillesi.